Selecteer een pagina

UX Design

Premie berekenen Autoverzekering

De opdracht

Bij Rabobank zijn we begonnen met het werken in squads waarbij je in drie maanden een MVP oplevert. Ik mocht als pioneer de rol van CX designer binnen het squad team ‘Autoverzekeren’ innemen. De opdracht was om binnen de design sprint van twee weken met een waardevol concept te komen wat past binnen de klant journey ‘Ik heb een nieuwe auto’. Het was een hele uitdaging om vanuit een zero based design te beginnen waar je in alle vrijheid een concept kon gaan bedenken en ontwerpen om uiteindelijk naar een scope en MVP te gaan die realiseerbaar is binnen drie maanden.

De oplossing

Vanuit data en klant inzichten die we al hadden zijn we gaan kijken naar waar de grootste knelpunten lagen van onze klanten. Op basis van deze inzichten hebben we gebrainstormd en zijn we gaan kijken naar welke haalbare ideeën we hebben uit de concepten die we als team hebben ontworpen. Bij het ontwikkelen van het zero based design zijn we vooral gaan kijken naar wat we kunnen opleveren voor klanten die echt toegevoegde waarde hebben. Uiteindelijk zijn we met het MVP begonnen bij het begin van de journey: de oriëntatie fase waar klanten vooral geïnteresseerd zijn in de premie en wat de dekkingen zijn. Er is in het concept ervoor gekozen om de premieberekening op de productpagina zelf te plaatsen zodat klanten direct inzicht hebben in wat het kost en wat ze hiervoor krijgen zonder dat ze hoeven te klikken of weg hoeven te navigeren. Met minimale gegevens en input krijgen klanten al direct een premieoverzicht.