UX Design

Rabobank Communicatieshop

De opdracht

De opdracht was een redesign van de communicatieshop. De communicatieshop is een platform die gebruikt wordt binnen Rabobank om alle media uitingen te creĆ«ren en alle informatie en bestanden te plaatsen omtrent de communicatie vanuit Rabobank. Denk hierbij aan fotografie, video’s en campagnes en het maken van nieuwsbrieven en advertenties. Niet alleen moest er een redesign komen, maar vooral ook: hoe kunnen we dit platform gebruiksvriendelijker maken?

De oplossing

Allereerst hebben we een 0-meting gedaan door de huidige communicatieshop te testen met gebruikers. Dit hebben we in het UX lab gedaan met 6 gebruikers (o.a marketing en communicatie medewerkers). Ook hebben we een cardsorting onderzoek met gebruikers gedaan om de gehele navigatie opnieuw in te kunnen delen op de manier waarop het voor de gebruiker het meest logisch is. Op basis van alle bevindingen heb ik vervolgens een redesign gemaakt waarbij ik vooral heb gekeken naar alle bevindingen uit de onderzoeken en naar de best UX practices bij het kiezen van de juiste navigatie interactie en interacties bij processen zoals het maken van een nieuwsbrief. Het eindresultaat hebben we nogmaals getest en we gingen van een 5,8 naar een mooie 8.

Meer weten over mijn werk?

Contact